Laatste nieuws

Advertentie

Highland Purchasing – Algemene Voorwaarden

Algemene basisvoorwaarden behorende bij de overeenkomst tussen Highland Purchasing (onderdeel van Highland Hotel Group B.V.) gevestigd te Dedemsvaart en haar aangesloten
deelnemers anderzijds. Een PDF downloaden van de Algemene Voorwaarden voor uw eigen administratie kan via deze link.

Artikel 1: Algemeen
1.1. Highland Purchasing: onderdeel van de besloten vennootschap Highland Hotel Group B.V. met beperkte aansprakelijkheid, statutair gevestigd en kantoorhoudend te Dedemsvaart.
1.2 Deelnemer: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van zijn beroep en bedrijf en met wie Highland Purchasing een overeenkomst heeft gesloten, waardoor de deelnemer gebruik kan maken van de inkoopfaciliteiten geboden door Highland Purchasing.
1.3. Leverancier: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt in de uitoefening van beroep en bedrijf en met wie Highland Purchasing een overeenkomst heeft gesloten waardoor leverancier is opgenomen in de lijst van geaccepteerde leveranciers. Hierdoor kunnen de deelnemers gebruik maken van de inkoopfaciliteiten van Highland Purchasing zoals overeengekomen met de leverancier.

Artikel 2: Toepasselijkheid
2.1. De algemene voorwaarden hebben betrekking op alle aangesloten en toekomstig aan te sluiten leveranciers en deelnemers bij Highland Purchasing zoals genoemd onder artikel 1.2 en 1.3.
Alle afspraken tussen Highland Purchasing en de leveranciers waarnaar in deze overeenkomst en de algemene basisvoorwaarden wordt verwezen, zijn vastgelegd in een digitaal inkoopboek. Dit inkoopboek is via een voor de deelnemer aangemaakt uniek wachtwoord en gebruikersnaam te allen tijde toegankelijk gedurende de looptijd van deze overeenkomst. Deelnemers die geen deel meer uit maken van de organisatie van Highland Purchasing zullen geen aanspraak kunnen op de (exclusieve) voor de deelnemers overeengekomen condities.
2.2. De leveranciers zullen aan de deelnemers bekend worden gemaakt door Highland Purchasing.
2.3. De algemene voorwaarden hebben betrekking op het gehele leveringsprogramma van de bij Highland Purchasing aangesloten leveranciers, tenzij anders vermeld.
2.4. Wijzigingen en/of afwijkingen van de voorwaarden zijn alleen dan rechtsgeldig indien zij schriftelijk zijn vastgelegd en door alle betrokken partijen zijn ondertekend voor akkoord bevinding.

Artikel 3: Highland Purchasing
3.1 Highland Purchasing heeft tot doel; het creëren van een volumepakket door collectieve inkoopactiviteiten, ten behoeve van haar deelnemers wat moet resulteren in een uiteindelijk voordeel voor de deelnemer zowel op gebied van kwaliteit, service als prijs.
3.2. De zelfstandigheid van de deelnemer blijft onaangetast.
3.3. De zelfstandigheid van de leverancier blijft onaangetast.

Artikel 4: Deelnemer
4.1. Na ondertekening van de overeenkomst brengt Highland Purchasing alle leveranciers die zijn aangesloten bij Highland Purchasing op de hoogte van toetreding van de deelnemer.
4.2 Na ondertekening van de overeenkomst kan de deelnemer, met inachtneming van hetgeen tussen deelnemer en Highland Purchasing is overeengekomen, gebruik maken van de tussen Highland Purchasing en de leveranciers overeengekomen condities.
4.3. Het is de deelnemer niet toegestaan inkoopafspraken te maken, anders dan die door Highland Purchasing zijn overeengekomen met de aangesloten leveranciers.
4.4. De deelnemer is zich ervan bewust dat door de toename van de omzet van de individuele deelnemers via Highland Purchasing en toetreding van nieuwe deelnemers, de betekenis van Highland Purchasing ten opzichte van de aangesloten leveranciers en de markt zal groeien, waardoor de voordelen voor alle individuele deelnemers kunnen worden vergroot.

Artikel 5: Leveranciers
5.1 De bij Highland Purchasing aangesloten leveranciers hebben tot doel om hun producten en diensten collectief aan te bieden aan de Highland Purchasing aangesloten deelnemers.

Artikel 6: Verplichtingen Highland Purchasing
6.1. Alle door de deelnemer en door de leverancier verstrekte informatie zal door Highland Purchasing vertrouwelijk behandeld worden.
6.2. Highland Purchasing zal de gegevens van de nieuwe deelnemer binnen veertien werkdagen na aansluiting bij Highland Purchasing aan de leverancier mededelen. Hierbij geldt de datum van ondertekening van de deelnemers overeenkomst.
6.3. Highland Purchasing zal de deelnemers regelmatig informeren over wijzigingen in het leveranciers bestand en wijzigingen in afspraken. De door Highland Purchasing met de leveranciers afgesproken kortingen/kortingspercentages gelden in elk geval voor één kalenderjaar, tenzij in het inkoopboek anders is vermeld.
6.4. Highland Purchasing zal de leveranciers informeren over wijzigingen in het deelnemersbestand.
6.5. Highland Purchasing is niet verantwoordelijk voor niet nakomen van verplichtingen van leveranciers jegens de deelnemers of andersom.
6.6. Highland Purchasing zal alles in het werk stellen om de belangen van de deelnemers en de leveranciers te behartigen.
6.7. De bonus die door de leverancier eventueel beschikbaar wordt gesteld ten behoeve van de deelnemers kan op verzoek van de leverancier via Highland Purchasing uitgekeerd worden. De bonus zal achteraf worden berekend over de afgenomen volumes die in het betreffende jaar ervoor zijn afgenomen door de deelnemers bij de diverse groothandels of rechtstreeks via de leveranciers. De deelnemer dient zelf zorg te dragen voor zijn afname specificaties bij de groothandel van de afgenomen volumes en deze ter beschikking te stellen aan Highland Purchasing. Uitkering zal plaatsvinden aan één rekeningnummer van Highland Purchasing, waarna vervolgens door Highland Purchasing een pro rata berekening en uitkering zal plaatsvinden aan de deelnemende bedrijven.

Artikel 7: Verplichtingen van de Deelnemer
7.1. Alle door Highland Purchasing verstrekte informatie dient door de deelnemer vertrouwelijk behandeld te worden. Dit geldt ook voor het inkoopboek waarin alle afspraken met de leveranciers staan vermeld.
7.2. De deelnemer dient Highland Purchasing schriftelijk te informeren over wijzigingen binnen het bedrijf van de deelnemer aangaande adres, contactpersonen, rechtsvorm, verandering van aandeelhouder/eigenaar en bedrijfsactiviteiten.
7.3. De deelnemer dient ter controle zijn inkoopgegevens, enkel van leveranciers aangesloten bij Highland Purchasing ter hand te stellen aan de Highland Purchasing indien zulks door Highland Purchasing wordt verlangd en wel binnen één maand na afloop van het kalenderjaar nadat het daartoe strekkende schriftelijke verzoek door Highland Purchasing aan de deelnemer is gedaan. Highland Purchasing heeft geen recht op rapportages van de leveranciers over de leveranties aan de deelnemers en afzetgegevens van de deelnemers. Voor het berekenen van de bonussen e.d. gaat Highland Purchasing af op de rapportages van de deelnemer zelf verkregen van de leveranciers.
7.4. De deelnemer zal het onder artikel 7.3. genoemde niet belemmeren of trachten te beïnvloeden.
7.5. De deelnemer geeft een machtiging tot automatische incasso aan de bij Highland Purchasing aangesloten leveranciers wanneer dit onderdeel is van de gemaakte afspraken met de leveranciers.
7.6. Een afwijzing door de deelnemers van het gestelde in artikel 7.5. kan leiden tot een verandering van de condities van de bij Highland Purchasing aangesloten leveranciers.
7.7. Het is de deelnemer niet toegestaan om zich aan te sluiten bij, of samen te werken met, een andere inkoopcombinatie of bedrijf met gelijksoortige activiteiten als Highland Purchasing zolang de overeenkomst tussen Highland Purchasing loopt. Hier is het gestelde onder artikel 9.4. van toepassing.

Artikel 8: Verplichtingen van de Leveranciers
8.1. De leveranciers dienen de gemaakte afspraken met Highland Purchasing na te komen naar de deelnemers toe.
8.2. Leveringen en betalingen geschieden op basis van leverings-/betalingsvoorwaarden van de leverancier tenzij anders overeengekomen.
8.3. Bij overtreding door de leverancier van het gestelde in artikel 8.1., zal Highland Purchasing, na kennisneming daarvan, alle middelen al dan niet in rechte, aanwenden om de leverancier alsnog te laten nakomen en de schade van de deelnemer te vergoeden.
8.4. Alle transacties tussen de leverancier en de deelnemer worden periodiek door de bij Highland Purchasing aangesloten leveranciers naar Highland Purchasing gerapporteerd.
8.5. Bij toetreding van een nieuwe deelnemer tot Highland Purchasing zal leverancier binnen veertien werkdagen, na op de hoogte te zijn gebracht van de toetreding, contact opnemen met de deelnemer.

Artikel 9: Einde Overeenkomst Deelnemer
9.1. De overeenkomst tussen Highland Purchasing en de deelnemer wordt aangegaan voor de periode van twéé jaar.
9.2. Deze overeenkomst zal stilzwijgend verlengd worden met een periode van één jaar tenzij Highland Purchasing of de deelnemer de overeenkomst wenst te beëindigen.
9.3. Beëindiging van de overeenkomst als genoemd onder artikel 9.2. vindt plaats door opzegging per 31 december van het kalenderjaar, met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden. Opzegging dient schriftelijk te geschieden
9.4. De overeenkomst kan voorts met onmiddellijke ingang opgezegd worden door:
▪ Highland Purchasing wanneer de deelnemer de gemaakte afspraken met de leveranciers van Highland Purchasing niet nakomt of in strijd handelt met het in 7.4
en/of 7.7 bepaalde;
▪ de deelnemer, wanneer Highland Purchasing zijn in deze overeenkomst opgenomen verplichtingen niet nakomt.
▪ Opzegging zal schriftelijk per aangetekende brief aan de andere partij worden gedaan.
9.5. Na beëindiging van de overeenkomst kan de deelnemer geen gebruik meer maken van de afspraken zoals deze zijn vastgelegd tussen Highland Purchasing en de leveranciers.
9.6. Na beëindiging van de overeenkomst ingevolge artikel 9.4 dienen partijen eventuele op dat moment openstaande verplichtingen uit hoofde van deze overeenkomst alsnog na te komen, dan wel te veel ontvangen gelden terug te betalen.

Artikel 10: Recht
10.1. Op deze overeenkomst is het Nederlands recht van toepassing.
10.2. Alle geschillen, voortvloeiende uit deze overeenkomst of uit nadere overeenkomsten ter uitvoering hiervan, c.q. op basis van deze algemene voorwaarden, zullen worden voorgelegd aan de Arrondissementsrechtbank te Zwolle tenzij de Kantonrechter bevoegd is van de vorderingen kennis te nemen